søndag den 19. maj 2024

 #130

Vågnede med Pinsesolen kl tidligt, vækket af den før ude- nu indekat - der ikke har konverteret sin lydstyrke til "alle de andre sover før kl 4". Han underholdt således Pilourotti-stemmen, smukt solskin og fuglesang. Derfor sidder jeg nu - kl. 06:43 ved min Fars spisebord med en kop kaffe. Bananpandekagerne er for længst sat til livs. Alt støv er forsøgt fjernet og skraldet er båret ned.

Min højre arm gør ondt. den har jeg overanstreng med en eller anden triviel handling, jeg ikke har kunnet pinpointe.

Mod bedre vidende drikker jeg kaffe, inden jeg bevæger mig ud til min 4 benede hyggepony, der i de seneste år også er konverteret fra stævnehest til en blanding af fysioterapeut og generel terapeut for mig og indimellem for yngstearving (sikke en glæde).

Radiotavsheden på denne kanal skyldes i første omgang min kræftsygdom - der var den "nemme" del af ligningen, i umiddelbar forlængelse min rekreation efter en hysterektomi der var ved at tage livet af mig, bogstaveligt talt. Nå ja og de to ekstra operationer, der kom ud af al balladen.

Den slags kan godt resultere i en livskrise og det gjorde det også for mig. Og med mig, min familie og ikke mindst mine børn.

Nu går vi ind i slutspurten på afslutningen af den familieform der hed kernefamilie - og forhåbentlig finder det hele et leje hvor det bliver lidt lettere at være.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar