mandag den 4. marts 2013

Spidskompetencer..

dem har de fleste en lang liste af i disse tider.
I dag har jeg opdaget en helt ny en af slagsen.

Jeg har en uovertuffen evne til at sætte ting på spidsen.

Jeg ser hvad der mangler - hvad der skal til for at løse og/eller forbedre eller effektivisere - arbejdsgange/processer/samtaler - you name it. Jeg ser det. Jeg sætter ord på det. Stille og professionelt.

Som regel rammer jeg plet.

Hvad er der så lige galt med det?
Alle vil da gerne vide, hvordan deres arbejdsgange kan blive mere effektive....hvordan virksomheden kan spare penge/tjene penge/undlade at tabe kunder på gulvet...................vil de ikke?

Men øh - heller ikke når virksomheden selv har bedt om at få opgaven løst?

Nå?
Det vil den kun, hvis det ikke gør ondt?

Ondt på pengepungen på den korte bane (også selvom det lønner sig på den lange bane)
Ondt på egoet, nej det er ikke rart at andre er gode til noget man ikke selv kan - men på den lyse side har man jo selv hyret kompetencen ind, og kan derfor sagtens snige sig til lidt af æren.

Og selvom det er sat på spidsen her - så er det leveret professionelt og omsorgsfuldt til kunden - det er det.

Min spidskompetence står med prikker - pas på den ikke stikker.
Eller noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar