lørdag den 24. december 2016

#118 if it´s not on the list

Glædelig Jul

Jo jo - det var en fest med gaver op i knæhøjde og dejlig julemad. Børn der klarede det til UG med kryds og slange, indtil alle gaver var åbnet og den mindste crashede. Sådan er Jul.

På forunderligvis fik jeg fire gaver i år. Fire.

Jeg har også kun shoppet til hele familie, der pt. tæller 9 børn, en moster, tre bedsteforældre og en mand.

Tak af hjertet. Det handler ikke om antallet eller prisen for den sags skyld. Det handler måske mere om at man i det splitsekund man køber den ene af de to gaver man køber til en person om året - godt lige må kaste et blik ud over egen næsetip... eventuelt helt hen på ønskesedlen.

Ikke ens egen ønskeseddel - men den man skal handle bemeldte gave til.

Det er ikke at gøre sig umage, at købe den sweater man selv ønsker sig i en noget mindre størrelse end man selv skulle have haft. Og det med at købe fesenfarvede viskestykker til hende hvis køkken er fyldt med pangfarver - det er sgu nok heller ikke en succes.

Krævende jeg er.

Ja, hvis du med krævende mener at jeg håber, du de to gange om året hvor du skal shoppe gave til andre letter røver i 5 minutter og forsøger at huske hvem jeg er og hvad jeg kan lide, så er jeg pissekrævende.

Gør jer nu umage - det sgu træls at rende rundt og gøre sig umage overfor alle andre, for at få gaver der ikke helt er til mig.

Så et lille hint herfra: hvis det ikke er på listen (min og ikke din), er der to ting der duer: en Islandsk hest med blup + 115 eller en diamant med med carat på +0,15 eller derover.









1 kommentar:

  1. Gaver skal absolut gives med tanke på modtager, trist det ikke var sådanne gaver du modtog.
    syntes selv det sjovt at gøre mig umage som du siger.

    SvarSlet