torsdag den 6. september 2012

En Must Share

Det er naturligvis en opskrift på Muffins. Er der andet man skal dele på sådan en efterårskold fredag morgen, end noget godt til fredagshyggen?

I går skulle vi til forældremøde og jeg havde lovet at tage kage med - så nok engang improviserede jeg Muffins - frit fra skuffens indhold. I går blev de endnu bedre end de plejer og hedigvis kan jeg huske min improvisation..


12 Fredagsmuffins

150g brun farin
50g øko rørsukker
1 stor tsk.vanillesukker
150g blødt øko smør
3 æg
200g øko hvedemel (jeg brugte Minirisks)
1 stor tsk. bagepulver
1 knivspids salt
1/2 dl. øko minimælk

sukker og blødt smør røres sammen
pisk æggene i 1 ad gangen
bland mel, bagepulver og salt og rør det i sukker/smørmassen
pisk til en ensartet dej og tilsæt mælk lidt ad gangen - dejen må ikke blive for flydende.

Fyld dejen i Muffinforme og bag dem i forvarmet ovn v. 200C ca. 18-20 min. eller til de er gyldne.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar